Mi a különbség a korrepetálás és az agytréning között?

Tanulási problémák esetén úgy a korrepetálás, mint az agytréning nagyszerű megoldás, de különböző problémákat kezelnek. Fontos figyelembe venni a gyermek tanulási problémáinak okait és céljait.

A KORREPETÁLÁS során a tanár információkat, tantárgyi tudást ad át a tanulónak. Olyanok számára lehet megfelelő, akik:

– betegség, hiányzás miatt mulasztottak órákat

– iskolát váltottak

– helyettesítő tanártól tanulnak, nehezen érthető számukra a tananyag a hiányos információk miatt

– ismételni, gyakorolni szeretnének, az órai anyagot akkor értik meg könnyebben, ha valaki többször, többféleképpen elmagyarázza nekik

– nagyfokú érdeklődést mutatnak egy adott területen, és szeretnék, ha egy tanár több ismeretanyag átadásával segítené őket

Az AGYTRÉNING megerősíti azokat a kulcs kognitív képességeket, amelyek ahhoz szükségesek, hogy egy tanuló könnyen és gyorsan tanuljon. Nagyszerű választás azoknak a diákoknak, akiknek:

– több időt és energiát igényel a tanulás, mint az osztálytársaiknak

– nehézségeik vannak az olvasással, a matematikával

– nehezen sikerül a feladatra koncentrálni

– hosszú időbe telik a házi feladatok elvégzése

– a korrepetálás hosszú ideje eredménytelen

– önértékelése alacsony, folyamatosan azt gondolják vagy mondják magukról, hogy: “én nem vagyok képes rá”, “nem vagyok olyan okos, mint a többiek”, “buta vagyok”, “nekem ez nem megy”, “nem tudom megcsinálni”

Hogyan működik a korrepetálás?

A korrepetálás az információ átadására összpontosít. A korrepetáló tanár új információk megtanításával, a tananyag ismétlésével vagy az órai tartalom más módon történő tanításával segít a diákoknak a tanulásban. Ha az információ átadása nem történt meg, vagy ha az információ átadása első alkalommal nem volt megfelelő, nagyszerű segítség lehet a korrepetálás.

Ha gyermeke lemaradt az iskolai tananyaggal betegség, helyettesítő tanár vagy iskolaváltás miatt, vagy akár azért, mert építkezés/felújítás zajlik az iskola épületében, érdemes korrepetáló tanárt fogadnia!

Ha azonosítani tudja azokat a külső körülményeket, amelyek megzavarták az információ átadását a gyermekének, akkor segít, ha van valaki, aki újra átadja az információt.

Ha azonban gyermeke hosszú ideje nehezen figyel, nehezen érti meg, amit az iskolában tanítanak neki, nem biztos, hogy az órán tanult információk egyszerű megismétlése segít. Ezekben a helyzetekben az agytréning jobb megoldásnak bizonyul.

Hogyan működik az agytréning?

Az agytréning az alapvető tanulási és gondolkodási képességek megerősítésére összpontosít, megkönnyíti a diákok számára, hogy megértsék, feldolgozzák és megjegyezzék a tanultakat.

Ha gyermekének nehéz fenntartani a figyelmét az órán, gondot okoz a házi feladatok elvégzése vagy a tananyag megértése, az agytréning segíthet! A tréning során ahelyett, hogy az órán tanult információkat ismételnénk, a tanulási nehézségek gyökerét kezeljük.

Különböző játékos feladatokkal megerősítjük a diák memóriáját, figyelmét, vizuális, auditív és logikus gondolkodási képességeit, a tréning segít jobban koncentrálni, és könnyebben feldolgozni az információkat. Segít abban is, hogy a diákok magabiztosabbá és önállóbbá váljanak.

Mi lehet az oka annak, hogy gyermekem hosszabb ideje jár korrepetálásra, mégsem látszanak az eredmények?

A tanulást hasonlíthatjuk egy építkezéshez is, ahol az információk, a tananyag az építmény, amelynek alapját képezik a kulcs kognitív képességek.

Ha az alap erős, abban az esetben a felépített épület is megmarad, ha viszont az alap némely része gyenge, nem lesz stabil az épület.

Ha egy diák hosszabb ideje jár korrepetálásra, eredménytelenül, annak egyik legfőbb oka a gyengén működő kognitív képességek lehetnek. Ebben az esetben a legjobb megoldás az agytréning, mellyel megerősítjük a tanuláshoz szükséges kognitív képességeket, így a tanulás könnyűvé, a gondolkodás gyorssá válik.

Honnan tudhatom, hogy gyermekem kognitív képességei mennyire erősek?

Oktatási Központunkban a Gibson-teszttel mérjük fel a tanulók kulcs kognitív képességeit.

Mindössze 1 órát vesz igénybe a felmérés, majd részletes szakvélemény készül, melyben feltüntetésre kerül a kognitív képességek aktuális állapota percentilisben, illetve az IQ pontszám eredménye. A tesztelést követő napokban egy másfél órás konzultáció keretében ismertetjük az eredményeket, illetve szükség esetén javaslatot teszünk fejlesztésre, terápiára.

Bizonytalan abban, hogy gyermeke számára a korrepetálás vagy az agytréning a megfelelő megoldás? További részletekért vegye fel velünk a kapcsolatot, segítünk gyermeke számára személyre szabott megoldást találni!